Hungrig ?

Idag har jag varit en busig pojke!
Jag var lite uttråkad när jag var själv hemma så jag upptäckte ett litet hål i min säng. Jag fick tag i en massa rolig skumgummi som jag lyckades dra ut och lägga över hela golvet!
Mammi blev dock inte så glad när hon kom hem till mig och fick se vad jag hade gjort. . Hon fick städa sen. .

so lonely. .

Idag jobbar min mammi och min pappi går i skolan. Jag får vara själv hemma en stund på förmiddagen och på eftermiddagen blir jag ensam i cirka 3,5 timmar. Men jag är en duktig pojke så det kommer gå jättebra!
Sen när mammi kommer hem så ska hon ta med mig ut på en promenad så vi får vår dagliga motion.

Idag lyfte jag på benet för första gången när jag kissade!!

Gäster .

Ikväll fick vi gäster hit. Det var pappis mormor och morfar som kom på besök. Det var jätteskoj och oj, så glad jag blev!
Nu är jag ganska trött men först vill jag ha kvällsmat :)

En dag i snön .

Idag har jag, mammi och pappi varit ute och promenerat på ängen. Där var massa snö och slask så dom kastade snöbollar som jag kunde jaga. Sedan kom vi upp till Mickedalas ridhus och där fanns det en massa hästar i hagarna. Dom var jättefina och intressanta så jag låg och spanade på dom ett tag!
När vi kom hem var jag jättesmutsig så jag fick gå direkt in i duschen så jag inte skulle smutsa ner så mycket..

Söndagsmys .

Idag tog jag sovmorgon och vaknade inte förrän 9.15. Det tyckte min mammi och pappi var jätteskönt!
Då gick vi ut på morgonpromenad men jag ville knappt göra några behov för det var ju så mycket snö ute. Jag hoppade och sprang. Jag gled och rullade runt. Och så åt jag lite snö också :)
Sen åkte jag och pappi ner till Chico och busade med honom i hans trädgård. Det var jätteskoj!
Resten av dagen har jag bara nanat.. Till och med när Lotta kom förbi och lunchade.

Våffelbesök .

Snart kommer faster Linnea hit till oss och ska äta våfflor !
:D

Övernattning .

Igårkväll hade jag min första övernattningskompis; farbror Chico. Min husses familjs hund. Först så började vi med att busa i Chicos trädgård där det var massa snö. Sen fick vi mat och tuggben.
Jag tyckte att det var väldigt roligt att han ville vara här med mig och min familj och vi hade det jättemysigt.
Natten gick bra och vi kunde sova hela natten utan att busa med varandra. Sen fick vi morgonpromenad och frukost och då blev vi så trötta så vi ville nana en liten stund.. zZZzzzZZzzzzzzZzz.......

En fin dag på stranden !

I tisdags var jag, mammi och pappi nere på stranden vid stugan och promenerade. Det var strålande sol och klarblå himmel. Det var minusgrader men väldigt skönt!
Jag ville inte bada för det var iskallt och låg is vid vattenkanten. Det var första gången jag var på stranden och vid havet så jag blev lite rädd för vågorna som rullade in och skvalpade.
Vi hade med oss vattenflaska, långrep och en dummie som jag jagade i sanden. Vi mötte även två små sötnosar som var av rasen King Charles. En svart och en brun :)

Nu var det länge sedan jag bloggade!
Jag växer och växer och blir en ståtligare man för varje dag som går. Valpkursen är avslutad och den gick jättebra! Min matte och husse har precis lärt sig borsta tänderna på mig och jag är mycket duktig!
Imorgon hoppas jag på fint väder så det blir en lång promenad!